Met en zonder hangende mat - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van Luud & Isar - WaarBenJij.nu Met en zonder hangende mat - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van Luud & Isar - WaarBenJij.nu

Met en zonder hangende mat

Door: Isar

Blijf op de hoogte en volg Luud & Isar

30 Juli 2007 | Venezuela, Ciudad Bolívar

Na een maand van radiostilte komt er uit de verte weer langzaam een stroom van informatie opgang...
Het was immers komkommertijd en dan gebeurt er niet zo veel.

Even een korte samenvatting voor de mensen die de draad ergens verloren zijn;

Na 3,5 maand wetenschappelijk onderzoek op Curacao met Luud zit ik nu in Ciudad Bolivar in Venezuela. Na een fantastische tijd met Luud is hij inmiddels teruggevlogen en zit inmiddels in Frankrijk samen een liefdesnestje te bouwen met Lesha. Ludo, je weet het wachtwoord nog, dus knal ook ff wat van je gezinnetje op de saait!
Gelukkig ben ik niet alleen... Niet minder dan Roosmarijn (vriendin van geneeskunde) is hoogstpersoonlijk over komen vliegen om mij te begeleiden in mijn tochten door de jungle. Oja samenvatting:
- Zondag 5 augustus vlucht naar Curacao met Roosmarijn
- Donderdag 8 augustus vlieg ik naar Panama
- Vrijdag 9 augustus vliegt Roosmarijn terug naar Nederland

Vanaf Panama reis ik door naar Costa Rica, waar Joost (huisgenoot) en zijn vriendin Anne-Lucia mij opwachten met een bakkie koffie. Daarna zal ik Nicaragua aandoen.
- Dinsdag 9 oktober vlieg ik van Managua naar Panama
- Woensdag 10 oktober vlieg ik van Panama naar Curacao
- Zondag 14 oktober vlieg ik van Curacao naar Nederland
- Maandag 15 oktober ben ik om 9:00 op Schiphol

Na deze praktische informatie is het weer tijd om een mooi verhaaltje te schrijven. Na een stressvolle laatste week hebben Luud en ik toch onze presentatie gehouden en het verslag ingeleverd nadat het 863879324432 keer verbeterd moest worden. De Nobelprijs is onderweg.
Na het kantoorleven gedag gezegd te hebben stegen Roos en ik op vanaf Curacao met een hellingshoek van 78 graden zodat alle gouden tanden van de meereizende Antillianen achter in hun keel schoten. In Valencia (Venezuela) wachtte David ons op. David en Arturo (D&A) zijn 2 Venezulanen die ik op Curacao had ontmoet en mij hadden uitgenodigd bij hun. Aangezien iedereen mij afraadde naar Venezuela te gaan vanwege het gevaar, was het even de vraag of David en Arturo ons de stad gingen laten zien of onze organen zouden gaan verhandelen. Onze levers bleken al dusdanig aangetast dat zij maar kozen voor de eerste optie. (Waarschijnlijk mede dankzij het bezoek van Roos en mij aan een gospelkerk op Curacao van onze huismoeder.. hallelujaaaa) We konden gelijk bij Arturo in huis slapen (waar zijn Oma ook nog woont. Een lieve vrouw die de helft van de tijd 14 pakjes sigaretten wegrookt en de andere helft aan een zuurstoffles ligt... we hebben er maar niks van gezegd) Een aantal dagen lang werden we overal mee naar toe genomen, aan vrienden voorgesteld... EN... niet geheel onbelangrijk... op veler verzoek, toch maar een keer naar de kapper...

Kapper
Dat is dus een verhaal apart. In Nederland is er vaak al de link tussen de kappersgilde en de seksuele geaardheid van de knippende man in kwestie. In Venezuela is daar dus geen twijfel over mogelijk. Een hip uitziende tent met harde reggaeton muziek, verlicht met alle kleuren van de regenboog was het decor van de ondergang van mijn lang opgespaarde manen. De hele tent werd blijkbaar gerunt door transseksuelen, en ik had dan ook de eer door deze shemale / ladyboy onder handen genomen te worden. Met de woorden doe maar iets geks begon deze mevran wild om zich heen te knippen, mij daarbij ook rakend. Onder het nieuwsgierig oog van een 4 andere Venezulaanse vrienden van D&A en de rest van de donkerharige kapperbezoekers vlogen de blonde haren in de rondte. In de spiegel veranderde mijn eigen shemale kapsel in een stekelige bedoeling, maar met de Duitse invloeden. Een aantal lange matharen bleven over mijn schouders hangen... Bedankt! Na de vraag of die er ook nog afkonden, werd ik teleurgesteld aangekeken...

Genoeg kapper! Venezuela is over het algemeen een arm land, maar deze twee knapen vallen daar duidelijk niet onder. Zo kunnen we bij elke discotheek langs de rij naar binnen lopen en als we naar het strand gaan dan gaan we dus niet ´gewoon´naar het strand. Samen met vrienden van D&A (een gast die 3e is geworden bij de mr venezuela verkiezing en zijn vriendin die een bekende soapie is – overigens met siliconenborsten, want dat is normaal hier dat meisjes die krijgen voor hun 16e verjaardag) gingen we met een speedboot langs bounty eilandjes om aan te komen bij een eiland waar 50 andere speedboten voor de kust lagen. Het water kwam tot je navel en tussen de boten door liep iedereen feestend heen en weer. Overal klonk muziek en er was behalve Roos geen toerist te herkennen. Echt super!

Ons backpackers gevoel begon toch weer te kriebelen, dus we hebben zonder D&A de bus genomen naar het binnenland van Venezuela. Vanaf de stad Ciudad Bolivar hebben we een tour geboekt naar de Salto Angel (hoogste waterval van de wereld!) Dit gebied is alleen met vliegtuig te bereiken, dus wij bestegen voor het eerst een 6 persoonsvliegtuig onder luidkeels geroep van Roos ´ik wil bij het raaaaaam´. Snapje ´m?!
Roos mocht ook nog ff sturen en de piloot kon ons prima vermaken door een achtbaan te imiteren. Een 3 daagse tocht bracht ons langs allerlei watervallen, bomen, watervallen en nog meer bomen. Echt prachtig.. Binnenkort snel meer verhalen.. De foto´s spreken voor zich...
Nu ff snel een busje halen naar andere kant van Venezuela om daar Los Llanos (grote savanne vlakte met anaconda´s en pirhana´s) te bezoeken.

Tot snel,

Dikke kus

Isar en Roos

  • 31 Juli 2007 - 01:23

    P105-Gilse:

    Dushi's! Supermooi verhaal weer! Feit dat jullie gister een vette terror avond hebben gemist op W&W laat ik terzijde.
    Cuidate mucho en zondag zien we jullie op Hato! dikke sunshi

  • 31 Juli 2007 - 06:32

    Elizabeth:

    Heeeej Isar!!!
    helemaal naar je zin dus! super :D ik ben jaloers op jullie mooie reis!!

    tot oktober ;)

    dikke kus Lies

  • 31 Juli 2007 - 08:28

    P105 Leon:

    Yo swahili, mooie boel daar....VIP.. het is weer eens wat anders dan de security op Curacao. Veel plezier nog daar.
    Mooie foto's trouwens. Leuke waterval, hebben ze daar ook "te land ter zee en in de lucht?"


    Check je later...


  • 31 Juli 2007 - 10:35

    P105-Luud:

    toos en ies, ziet er goed uit! ik zal ook ff een verhaaltje posten! lekker burgelijk.

  • 31 Juli 2007 - 11:25

    P105 Lesha:

    Niks mis mee allemaal, nice pictures (and fuckin' game), en gewoon blijven genieten!

  • 31 Juli 2007 - 18:51

    Wilna (moeder Roos):

    Ik kan het nie geleuve da gij da bent Roos...! In die cityhopper... En met die adoptiekinderen op schoot...

    Veel plezier nog! Ook voor jou, Iesje!

    Liefs van mij en Mariken

  • 31 Juli 2007 - 21:57

    John:

    Maak wat moois van die voegen Luud. Ze verdienen het na al die tijd.
    John.

  • 31 Juli 2007 - 22:03

    John:

    Jammer dat ik niet aan een van die andere vier ramen van dat sprankle vliegtuigje kan zitten, al was het alleen maar om Isar's PP.kaartje op te sporen.
    John.

  • 01 Augustus 2007 - 07:27

    Anne-Lucia:

    Waar zijn de foto's van mr. venezuela?? Mooi verhaal Isar, heb zitten schaterlachen op mijn stage (mn kappersverhaal, schade dat die mat eraf is, leek me wel wat ;-)waar ik eigenlijk niet op internet mag.... Dat kopje koffie komt overigens helemaal goed. Weet niet wanneer je van plan bent in CR te arriveren maar wij zijn er vanaf 7 sept. en Marloes (ken je wel toch?huisgenootje van mij uit Utrecht)heeft daar een appartement in het centrum van San José! veel plezier nog allebei!x Anne-Lucia

  • 01 Augustus 2007 - 11:56

    Simonnn:

    Wow Isar,

    ik was de draad idd ergens kwijt geraakt, maar heb met plezier je jongste bericht gelezen. Wat een leuk verhaal! Kan alleen maar zeggen dat het je gegunt is, have fun,

    gr Simon

  • 01 Augustus 2007 - 18:42

    John:

    Isar ik wil die zgn "Duitse" invloeden in je hairstyle heel graag op foto zien.
    Btw Simon, gegunt is met een d;het is je bij deze gegund.
    H.a.n.d.,
    john.

  • 02 Augustus 2007 - 08:25

    Hella:

    Mooi die humor van ver! Erg prettig jullie verhalen! Moet zeggen Is, dat dat korte haar je zeker niet slecht staat! Dus thanks voor die trans-kappers..
    En RM, nog bedankt hè voor jouw mooie bijdrage aan de collectie (you know)!
    Ga zo door!
    dikke kus Hel

  • 02 Augustus 2007 - 21:13

    Moes:

    WHAM! Wat een lekker vliegtuigie! En het klinkt echt ongelooflijk gezellig allemaal.
    Isar, wat een goed plan nog verder te reizen en wel naar Nicaragua!
    Tip van de sluier: ga naar Little Corn Island en naar Isla de Ometepe, dan kan de pracht van Nica je niet ontgaan.
    Heel veel plezier nog samen.
    Beso, Moesque

  • 16 September 2007 - 06:03

    Arturo!!:

    pon nuestras fotos aqui!!!! .. saludos Arturo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luud & Isar

Beste goede vriendjes en vriendinnetjes, familie, collega's, professoren, verre buren en huisbazen!! Wij zijn er even niet, maar waar ben jij?? Deze site is voor alle mensen om ons te laten weten waar jullie uithangen en wat jullie uitspoken! Na een aantal oefenreisjes naar de UNI, snackbar, Utrecht, Amsterdam en later door Oost-Europa en Spanje gaan wij onze slippertjes nu testen op Aziatische bodem. Van deze test zullen wij uitgebreid verslag doen vanuit Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Mochten de slippers bevallen, dan zullen wij vanaf 5 april tot half juli de tests voortzetten op Curacao en tegelijk onze wetenschappelijke onderzoeksstage doen naar de angiogenese bij sikkelcelziekte (zie google). Aanstaande donderdag vertrekken wij om 14:30 vanaf Schiphol. Er rijden extra bussen vanaf Nijmegen Centraal. Alvast Een gezegend 2007 gewenst!! Luud & Isar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 30321

Voorgaande reizen:

04 Januari 2007 - 12 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: